Najczęściej zadawane pytania

Ile kosztuje ubezpieczenie?
Opłata za ubezpieczenie zależy od wybranego pakietu. Ceny pakietów możesz znaleźć tutaj.
Czy wymagane jest wstępne badanie zwierzaka?
Nie wymagamy badań wstępnych. Wypełniasz jedynie ankietę zdrowotną po zgłoszeniu do ubezpieczenia.
Czy mogę wykupić jedną polisę, która będzie obejmowała obydwa moje psy?
Każde zwierzę musi mieć swoje własne ubezpieczenie, a co za tym idzie osobną historię medyczną oraz finansową. Nie ma możliwości objęcia jedną polisą dwóch zwierzaków.
Czy muszę iść za każdym razem do tego samego lekarza, którego wskazałem podczas zgłoszenia do ubezpieczenia?
Nie musisz. Możesz udać się do dowolnego lekarza weterynarii w ramach naszej sieci partnerskiej i nie musisz zgłaszać nam żadnych zmian.
Jakie są okresy karencji i kiedy ubezpieczenie jest już aktywne?
Ubezpieczenie aktywuje się dzień po dniu otrzymania pierwszej wpłaty. Refundację wykonujemy jednak po okresie oczekiwania, który wynosi 3 dni w przypadku ubezpieczenia powypadkowego, 30 dni w przypadku choroby, 60 dni w przypadku zaginięcia, kradzieży oraz śmierci i 6 miesięcy w przypadku określonych diagnoz ortopedycznych (zranienie LCC – uszkodzenie więzadła krzyżowego przedniego, FCP – złamanie wyrostka rylcowatego kości łokciowej, OCD – oddzielająca martwica kostno-chrzęstna, zwichnięcie rzepki i stawu biodrowego, protruzja dysku – wypadnięcie dysku, (np. protruzja lub ekstruzja dysku) dysplazja stawu biodrowego, artretyzm, artroza). Dla konkretnego ubezpieczenia może być określony wyjątkowy czas oczekiwania, o czym wyraźnie poinformujemy podczas zgłoszenia do ubezpieczenia. Więcej informacji o czasie oczekiwania znajduje się na tej stronie.
Co to jest udział własny?
Udział własny wynosi 10%, jednak co najmniej 300 PLN za diagnozę. W przypadku wielokrotnych wizyt w ramach tego samego zabiegu minimalną dopłatę (udział własny) płacisz za cały zabieg (serię wizyt), a nie za każdą wizytę osobno.
Co to jest suma ubezpieczenia?
Suma ubezpieczenia to całkowita kwota ubezpieczenia, jaką można wykorzystać w danym roku. W przypadku osiągnięcia limitu, klient jest odpowiedzialny za wszelkie dalsze koszty poniesione w toku leczenia. Limit zostanie odnowiony w rocznicę zgłoszenia do ubezpieczenia.
Czy ubezpieczenie zostanie anulowane gdy mój pies się zestarzeje?
Naszym celem jest ubezpieczenie zwierzaka przez całe jego życie. Jeśli polisa została zawarta, gdy zwierzę było w granicach limitu wiekowego, jest ono ważne przez cały okres jego życia, pod warunkiem spełnienia wszystkich innych warunków ubezpieczenia.
Czy można ubezpieczyć mieszańca?
Tak, ubezpieczamy również psy, które są mieszańcami oraz psy bez rodowodu. Na naszej liście znajdują się krzyżówki ras małych, średnich i dużych.
Czy można ubezpieczyć psa ze schroniska?
Tak, w takim przypadku należy oszacować wiek psa z pomocą lekarza weterynarii.
Mam psa ze schroniska, ale nie znam jego daty urodzenia.
Udaj się do lekarz weterynarii, który pomoże oszacować wiek psa.
Czy ubezpieczenie jest ważne poza Polską?
Ubezpieczenie jest ważne tylko na terenie Polski.
Czy istnieje ubezpieczenie dla innych zwierząt?
Ubezpieczamy tylko psy i koty.
Czy istnieje możliwość połączenia pakietów?
Każdy właściciel może wybrać dowolony wariant ubezpieczenia, jednak nie mogą być one łączone.
Mój pies/kot nie ma mikrochipa, czy może być ubezpieczony?
Mikrochip jest warunkiem przystąpienia do ubezpieczenia. Można jednak zawrzeć ubezpieczenie bez niego, a w ciagu miesiąca zachipować pupila. Wówczas numer mikrochipa należy zgłosić nam telefonicznie lub mailowo. Abyśmy mogli przetworzyć i wypłacić roszczenie ubezpieczeniowe, zwierzę musi zostać jednoznacznie zidentyfikowane, bez numeru mikrochipa nie jest to możliwe.
Czy istnieje zniżka ilościowa za ubezpieczenie wielu zwierząt?
Tak, jeśli masz więcej zwierząt, z przyjemnością zaoferujemy Ci określone warunki. W takim wypadku wystarczy napisać do nas na adres: info@petexpert.pl
Dlaczego nie otrzymałem linku do kwestionariusza zdrowotnego?
Wyślij do nas wiadomość e-mail na adres: info@petexpert.pl, a my z przyjemnością wyślemy Ci link ponownie.
Potrzebuję linku do pobrania karty ubezpieczeniowej na mój telefon.
Nie ma problemu z ponownym wysłaniem linku do pobrania karty. Po prostu zadzwoń do nas lub napisz na adres: info@petexpert.pl, a my niezwłocznie prześlemy link.
W danych na zgłoszeniu do ubezpieczenia znajduje się błąd i chcę go poprawić.
Zadzwoń do nas lub wyślij wiadomość e-mail, a my niezwłocznie poprawimy lub uzupełnimy Twoje dane.
Jaki jest termin płatności za ubezpieczenie?
Termin płatności to data wpłaty pierwszej raty. Jeśli pierwsza składka została opłacona np. ósmego dnia miesiąca, termin płatności przypada zawsze na ósmy dzień każdego miesiąca.
Czy mogę zmienić pakiet ubezpieczenia na wyższy?
O zmianę poziomu ochrony ubezpieczeniowej można wnioskować w dniu rocznicy umowy. Na proces przeglądu i zatwierdzania nowej taryfy ubezpieczeniowej dla pupila składa się wiele czynników, a zezwolenie na zmianę taryfy na wyższą lub niższą nie jest automatyczne. Wyślij do nas e-mail co najmniej 6 tygodni przed rocznicą, aby wnioskować o zmianę wariantu ubezpieczenia, a my przeanalizujemy Twoją prośbę.
Czy opłata za ubezpieczenie może wzrosnąć?
Opłata za ubezpieczenie jest zawsze stała dla okresu ubezpieczenia wynoszącego jeden rok - opłata pozostaje taka sama dla tego okresu. Koszt ubezpieczenia może wzrosnąć w momencie rocznicy.
Czy płatność za rok z góry jest bardziej korzystna finansowo?
Koszt ubezpieczenia jest taki sam w przypadku płatności comiesięcznych jak i jednej płatności rocznej.
Posiadam kod rabatowy od lekarza weterynarii. Gdzie mogę go użyć?
Aby aktywować kod rabatowy wpisz go na pierwszej stronie zgłoszenia (w polu: Kod zniżkowy/partnera weterynaryjnego).
Dlaczego moje ubezpieczenie jest droższe?
Cena nigdy nie wzrasta w okresie, który zawsze wynosi rok. Warunki ubezpieczenia pozwalają nam na zmianę ceny na kolejny okres roczny, jeśli poinformujemy o tym klienta z wyprzedzeniem. Nigdy nie podejmujemy tej decyzji automatycznie i zawsze bierzemy pod uwagę wszystkie fakty, które opisaliśmy powyżej. Wzrost składki z roku na rok dotyczy nielicznej grupy klientów. W ramach podwyższenia składki obliczamy między innymi: indywidualne ryzyko związane ze zwierzęciem, kiedy mamy już bardziej szczegółowe informacje na temat historii medycznej. Nie posiadamy oraz nie wymagamy tych informacji w czasie zgłoszenia do ubezpieczenia.
Czy ubezpieczenie będzie drożeć wraz z wiekiem psa?
Kiedy zbliża się rocznica przystąpienia do ubezpieczenia, na jej zmianę wpływa wiele czynników, ale wiek zwierzęcia nie jest najważniejszym z nich. Główne czynniki wpływające na opłatę za ubezpieczenie to: przewidywane ryzyko związanie ze zdrowiem zwierzęcia oraz wzrost cen usług weterynaryjnych.
Czy muszę płacić składkę co miesiąc, czy istnieje inny sposób płatności?
Możesz zapłacić zgodnie z własnymi preferencjami. Subskrypcję ubezpieczenia można wykupić z miesięcznym, kilkumiesięcznym lub rocznym wyprzedzeniem.
Suma mojego ubezpieczenia nie została wykorzystana, dlaczego jest ono coraz droższe?
Suma ubezpieczenia nie jest kredytem, suma ubezpieczenia jest maksymalnym możliwym limitem wypłat w danym okresie ubezpieczenia. Nawet jeśli suma ubezpieczenia nie zostanie wyczerpana, opłata za ubezpieczenie może zostać zmieniona. Nigdy nie zmieniamy opłaty za ubezpieczenie podczas okresu, który wynosi rok. Warunki ubezpieczenia pozwalają nam na zmianę ceny na kolejny okres roczny, jeśli poinformujemy o tym klienta z wyprzedzeniem. Nie podejmujemy tego kroku automatycznie i zawsze bierzemy pod uwagę wszystkie fakty, które opisaliśmy powyżej. Wzrost z rok na roku dotyczy nielicznej grupy klientów. W ramach uczciwości obliczamy między innymi indywidualne ryzyko związane ze zwierzęciem, gdy posiadamy już informacje o historii zdrowia zwierzęcia. Nie posiadamy i nie wymagamy tych informacji w momencie przystępowania do ubezpieczenia.
Czy wraz ze wzrostem opłaty za ubezpieczeniewzrasta zakres ubezpieczenia?
Ochrona ubezpieczeniowa pozostaje taka sama jak w pierwotnej umowie, nawet jeśli uległa zmianie.
Czy cena mojego ubezpieczenia będzie wzrastać każdego roku?
Staramy się utrzymywać cenę ubezpieczenia na niezmienionym poziomie. W wyjątkowych przypadkach cena może zostać zmodyfikowana na następny okres. Zależy to od zmiany ryzyka ubezpieczeniowego zwierzęcia i innych czynników (np. zmiany cen poziomu opieki weterynaryjnej).
Czy mogę zmienić termin płatności składki?
Data opłacenia jest określona przez datę zawarcia ubezpieczenia, a zatem pozostaje taka sama przez cały okres ubezpieczenia.
Mój zwierzak jest ubezpieczony u was, ale zapłaciłem pełną kwotę zakontraktowanemu lekarzowi weterynarii. Co powinienem z tym zrobić?
W bardzo rzadkich przypadkach może wystąpić błąd techniczny lub możemy potrzebować więcej czasu na weryfikację roszczenia. W tych sytuacjach prosimy o przesłanie nam raportu medycznego, rachunku, numeru ubezpieczenia i numeru konta bankowego za pośrednictwem formularza online. Dział likwidacji szkód przejmie sprawę i rozpatrzy ją tak szybko, jak to możliwe.
Do jakiego lekarza weterynarii mogę się udać?
Jeśli chcesz skorzystać z wykupionego ubezpieczenia, musisz udać się do lekarza weterynarii z naszej sieci partnerskiej. Ich lista znajduje się tutaj. Jeśli zwierzę jest w stanie bezpośredniego zagrożenia życia, możesz udać się do najbliższego dostępnego lekarza weterynarii. W przypadku opieki profilaktycznej, która nie jest objęta ubezpieczeniem, można udać się do dowolnego lekarza weterynarii spoza sieci partnerskiej.
Mój zwierzak jest chory. Za jakie leczenie możecie zapłacić?
Listę naszych usług można znaleźć na stronie Co pokrywamy. W niektórych przypadkach, gdy zwierzę było ubezpieczone przez krótki czas - sprawdzamy, czy występowały jakiekolwiek problemy zdrowotne przed zawarciem ubezpieczenia. W tym przypadku dopóki zwierzę nie zostanie zbadane przez lekarza weterynarii i nie otrzymamy od niego informacji i odpowiedniej dokumentacji - nie jesteśmy w stanie wyciągnąć wniosków i nie możemy przewidzieć przypadku.
Chcę anulować ubezpieczenie, które zostało przygotowane, ale nie jest przeze mnie opłacone.
Jeśli zmienisz zdanie przed dokonaniem pierwszej płatności, oczywiście możesz to zrobić. W takim przypadku wyślij nam wiadomość e-mail lub zadzwoń. Prawdopodobnie jednak sami się z Tobą skontaktujemy.
Kiedy mogę zrezygnować z ubezpieczenia?
Ubezpieczony ma prawo odstąpienia od oświadczenia o Zgłoszeniu do ubezpieczenia w terminie 30 dni.
Chcę zrezygnować z ubezpieczenia, jak to zrobić?
Powiadomienie musi zostać wysłane w formie e-mailem razem z numerem ubezpieczenia. Następnie skontaktujemy się z Tobą.

Czy masz konkretne pytanie, na które nie odpowiedzieliśmy tutaj? Jesteśmy do dyspozycji na czacie lub pod numerem telefonu: +48 22 600 73 20.